Powered By Blogger

Wednesday, May 19, 2010

hit the limit!!!

setiap manusia mempunyai limit masing-masing.. semalam aku kira dah cukup dah tekanan kerja yang aku terima. tak habis-habis lagi rupanya.. niat aku ikhlas lepas makan dan tgok pertandingan ratu cantik pesta keaamatan aku pun balik nak. dengan harapan nak ke opis nak siapkan kerja apa yang patut. jadi sampai jer bilik aku capai la laptop aku untuk ke opis nak siapkan kerja apa yang masih belum siap. tujuan asal aku nak siapkan jurnal aku masih terbengkalai memandangkan aku bakal bercuti tak lama lagi. dalam masa yang sama bos aku pun datang jugak ke pejabat so dia datang la ke opis aku bagi penerangan apa yang patut untuk dia. dai belah jer telefon aku berdering than aku dapat panggilan dari xxxx nasib baik dia ok jer buleh disettlekan dengan fon jer.. syukur la.. dalam aku bercakap fon tu.. henfon aku la bunyi tgok number ni memang aku kenal la mamat sekor ni. aku leh agak dah apa tujuan dia.. manusia jenis cepat menggelabah ni sapa pun leh agak.. tak kena jer kat dia terus jer dia tunjuk dia nye senior ngan ko.. memang mampos la kalo keje bawah dia.. coz dia sorang jer yang best macam haram. leh dia panggil aku gi opis dia at that moment.. bangang ke apa.. aku datang ni pun atas sebab aku volunteer nak siapkan keje aku yang terbengkalai. kalo nak jumpe dia nak dengar dia nak maki2 aku dalam fon pun buleh.. tapi macam biasa la GIPANg ni nak jugak tunjuk besarnye pangkat dia. so dia pun panggil aku.. aku dah cukup limit dah dengan dia ni.. memang nak meletop dah... berlari aku gi opis dia coz aku tanak marah aku reda dalam masa tu.. kalo marah aku reda aku akan rasa sakit kalo kena pukul.. apa yang aku fikirkan dalam kepala otak aku ialah apa nak jadi pun jadilah..bertumbuk pun takpe aku tak kisah at least dia tahu langit tu tinggi ke rendah.. sekiranya terjadi sekalipun aku tak menyesal.just biar dia tahu bukan semua orang dia buleh buat sesedap hati dia jer. bagi aku rezeki aku bukan pada sesiapa..so apa yang aku nak risau.. just nak puaskan hati aku dan dapatkan kembali hak2 kemanusiaan.. kita mungkin boleh bawak kuda ke lopak air tapi tak mungkin kita boleh memaksa kuda itu minum air. tapi aku memang tak puas hati.. nasib la apa nak jadi pun jadi la..kerana orang macam ni dah meruntuhkan moral dan metaliti aku.. tak cukup dengan tu dia saja suka dok kondem2 aku.. biasa la benda macam tu.. prinsip mudah,.. kalo kita nak melawak dengan orang please make sure kita orang yang jenis boleh menerima lawak yang bakal orang buat pada kita.. ni tidak kalo kutuk orang nak rapat jer bila kena balik claim senior junior.. kepala pantat apa kalo macam ni.. hish aku dah cukup sabar dah ni.. takl tahu la.. skang ni aku cukup tegang kalo sentuh jer leh gaduh dah ni.. malas la aku nak pikir.. kalo leh kuar minggu lepas lagi aku nak kuar.. aku happy kerja di sini tapi aku tak leh terima environment di sini.. tambahan pulak si mamat ni.. memang aku bengang.. sampai mampos aku bengang.!!

No comments:

Post a Comment